PTE MIK

Túrablog Ha már unod a Mecseket, irány a Balaton!

By stankovicsmiklos febr 2, 2023

A helyszín

A helyszín ezúttal nem más, mint egy kis paradicsom a Balaton partján, vagyis a sokak által ismert és kedvelt Révfülöp. A település, ha máshonnan nem is, de a Balatoni nyár című TV-műsorból lehet ismerős, amely minden nyáron nagy sikert arat. Révfülöpöt személy szerint gyerekkorom óta ismerem, mondhatni ott nőttem fel, és gyakran egy egész nyarat töltöttem ott. Amikor is az volt a legnagyobb kérdés, hogy mikor menjen az ember strandra és mikor horgászni.

Programlehetőségek

A révfülöpi programok tárháza igencsak telített, itt mindenki megtalálja a számára izgalmas és vonzó lehetőségeket. A magyar tenger, vagyis a Balaton tökéletes választás lehet, hiszen Révfülöpön 3 strand található, mindegyik maximálisan fel van szerelve, hogy kiszolgálja az odalátogatókat. Van lehetőség vízibicikli bérlésére is. A strandok mellet az egyik legjobb program lehet az úgynevezett kertmozi, ahol a szabad ég alatt nézhetünk a mozikban éppen aktuálisan futó filmeket, és természetesen – mint a legtöbb moziban – itt is ropogtathatjuk a pattogatott kukoricát és fogyaszthatjuk kedvenc kólánkat vagy jégkásánkat.

A parton több étterembe is van lehetőségünk beülni, e helyek különlegessége a nyári estékben keresendő. Ugyanis ekkor elképesztő nyüzsgés jellemzi a partot, és észre se vesszük, úgy elrepül az idő.

A túrázni vágyóknak

Túra szempontjából elsőként a révfülöpi hegyen található kilátót nevezném meg, amelyről csodás kilátás nyílik a Balatonra és az azt körülvevő hegyekre. A másik túrahelyszín pedig nem más, mint Salföld, ahol mai napig működik egy homokbánya. Azonban a bányának köszönhetően egy-két olyan tó is felelhető, ahol bár elméletileg nem szabad, de évek óta mégis rengetegen járnak napozni és fürödni, így tehát a „felfedezők” is találnak programot. Fontos még megemlíteni a Theodora ásványvizet is, az azt előállító  gyár közel található Révfülöphöz. Itt teljesen ingyen fogyaszthatunk ebből a vízből, ráadásul annyit, amennyit csak szeretnénk. Érdemes ellátogatni Keszthelyre is, ahol a  Festetics-kastélyban megtekinthetünk egy vadász-, illetve vonatpályamakett-kiállítást.

Balaton-átúszás

Minden évben már mondhatni tradícióként rendezik meg a Balaton-átúszást Révfülöpön.

Az eseményt fokozott biztosítás kíséri, és az úszás alatt végig vitorláshajók mellett haladunk el, amelyekre bármikor felülhetünk pihenni, ha elfáradnánk. A túlpartról komp hozza vissza azokat, akik teljesítették a kihívást. Fontos, hogy eddzünk és készüljünk fel az átúszásra, mivel 5,2 kilométert kell leúsznunk.

Horgászparadicsom

Igazán könnyű a horgászat Révfülöpön, hiszen több kijelölt helyet találhatunk a  halvadászatra. Minden szükséges alapanyagot és engedélyt be tudunk szerezni a helyi horgászboltokban, így már csak a horgászat örömére kell koncentrálni. Halbőségből nincs híja, hiszen foghatunk pontyot, keszeget, balint, csukát stb. Személyes élményem, hogy gyerekkoromban nagyon sok időt töltöttem el a parton a botok mellett édesapámmal együtt. Sok szép emlék és nagy fogás köthető Révfülöphöz .