Pályakezdő mérnöknek lenni cseppet sem egyszerű. Olyan kihívás ez, amellyel valaha mindnyájunknak számolnia kellett. Mindezek mellé a világunk folyamatosan változik, így ami tegnap még megfelelő tudásnak bizonyult, ma már éppen csak elégséges. Ezt a megszokottnál is jobban megtapasztalhattuk a pandémia alatt bekövetkezett nehéz helyzetben. Elsődlegessé vált az online kommunikáció, a távoktatás, a távmunka.
Mind a cégek, mind a vállalkozók érvényesülése azon múlik, hogy képesek-e lépést tartani ezzel a folyamatos fejlődéssel, illetve megbirkóznak-e a piaci elvárások által diktált tempóval. 2021-re talán a megrendelők által megjelenő legjelentősebb igény a részleges, vagy teljes 3D modellek készítése a termelői folyamatok során. Az építőipari szektoron belül fokozatosan jelent meg ez az elvárás, s míg egy magasépítési területen némi gyakorlat után viszonylag folyékonyan tud működni a feladatmegoldás, addig a specifikusabb területeken, így például egy hídtervezés, fúrótoronytervezés esetén valamivel több probléma merülhet fel, minden egyes új projekt során.
Ezek a 3D állományok nagyszerűek arra, hogy a különböző szakágak adatait összefésülve azonnal kiszűrjük az esetleges ütközéseket és rögtön kezeljük is őket. Arról nem is beszélve, hogy a későbbiek során akár környezetbarát, tervdokumentálás-mentes módon lehet kivitelezni az adott épület vagy műtárgy megvalósulását.
Egy fiatal mérnöknek az egyetemi évei alatt ilyen innovatív gondolkodásmódot kell kifejlesztenie. Az általános átfedő tudás megszerzése mellett nélkülözhetetlen a szakmai programok minél alaposabb ismeretének elsajátítása. Hiszen ez lesz azon készségek egyike, amely egy interjún az önéletrajzunkban egyből szemet fog szúrni a munkaadónak.