PTE MIK

Tomboltak a lóerők az EXPO udvarán!

Március másodikán, délelőtt kilenc órakor startolt el a Bázis Bau Szlalom verseny mezőnye. A Pécsi Szlalom Team idei első megmérettetésére 79 autó érkezett, melyek között egyaránt találhattunk gokartokat, épített versenygépeket és egészen különleges ritkaságokat. A hangulat pedig az amatőr versenyekhez hűen, kiváló volt. Széles mosollyal várták körről körre a nézők a jobbnál jobb manővereket.

Ez a pozitív eredmény annak köszönhető, hogy a nagyobb bajnokságoktól eltérően kevesebb kritériumot kell teljesítenie a versenygépeknek, hiszen az alapos és precíz szervezés mellett a rendezők különös figyelmet szentelnek annak, hogy a motorsportélmény mindenki számára elérhetővé váljon. Így a kisebb kerettel rendelkező, kezdő pilóták is esélyt kaphatnak a Pécsi Szlalom Team eseményein.

A szervízparkban Tóth Patrikkal, az egyik indulóval sikerült beszélnem pár szót, mielőtt beállt a rajtba. Kifejezetten örült a versenykiírásnak, hiszen régóta keresett egy olcsóbb alternatívát a versenyzéshez. Elmondása szerint nem az időeredmény a legfontosabb, hanem az, hogy egy kicsit kint van a családdal és a barátokkal, és együtt eltöltenek egy minőségi napot. Ráadásul legálisan lehet gumit füstölni és tövig nyomni a gázt. Patrik attól függetlenül, hogy nem vette figyelembe az eredményt, egy kategória harmadik hellyel zárta a napot.

A látványos és gyors autózásnak viszont veszélye is van. Ez most is megmutatkozott. Két kisebb incidens is történt, melyek nem követeltek személyi sérülést. Csupán egy oszlop és egy biztosítékszekrény bánta a dolgot, na meg az autók… Bármiféle fennakadás is volt, a rendezők és a pályabírók egyből a helyszínre siettek és elhárították a problémát. A nézők pedig mindvégig biztonságban voltak. Ebből is látszik, hogy a szervezés során minden eshetőségre gondoltak.

A nap végén mindenki egy véleményen volt. Több ilyen megmozdulásra lenne szükség itthon, hiszen az elmúlt tíz évben a magyar autósport hanyatlásnak indult. Egyre több szabály és adminisztrációs nehézség lépett fel, ezzel párhuzamosan pedig mind kevesebb lett a nevező. Amikor elkezdtem versenyekre járni (2005-től), minimum száz autó indult egy országos rally bajnoki futamon. Azóta az indulók létszáma az előbb említett szám felére redukálódott. Később az amatőr versenyeken is ezt tapasztalhatták a rajongók. Több megfizethető szlalomra, minirallyra és sprintre van szükség ahhoz, hogy a magyar autósport újra virágozzon és az utánpótlás-nevelés is fellendüljön. Fontos megemlíteni, hogy az utakon is kevesebb fiatal vesztené az életét, hiszen, ha legálisan lehetne száguldozni, biztonságos körülmények között, akkor a zárt pálya után sokkal megfontoltabban mennének ki a forgalomba. Fájó szívvel, de délután négykor véget ért a verseny és el kellett hagyni a helyszínt. Az biztos, hogy mindenki kíváncsian várja a következő fordulót, ami április hatodikán Orfűn lesz.

Hasonló cikkek

Vélemény, hozzászólás?