PTE MIK

Bővebben a Televíziós műsorkészítő szakról…



Interjúalanyom egy 2021-ben ezen a szakon végzett hallgató, ő mondja el a szakkal kapcsolatos véleményét, és az itt megszerzett tudását, tapasztalatait.

1. Miért választottad ezt a szakot? 

Erre roppant egyszerű a válasz, nem volt nagyon más lehetőségem. Mindenképpen a felsőoktatásban szerettem volna tanulni és ez az egyetlen ezzel foglalkozó szak a környéken. 

2. Mi motivált a szak elvégzésében? 

Jó elhelyezkedési lehetőség, emellett, hogy elkezdhessem az egyéni vállalkozásomat, ami sajnos azóta se valósult meg, de ami késik, nem múlik. 

3. Mi volt a legnagyobb kihívásod a teljesítésben? 

Egyértelműen az elméleti anyagok megtanulása. Én inkább gyakorlatias ember vagyok, ezért sokkal könnyebben tanulom azokat a dolgokat, amiket közben tudok is csinálni. Sajnos a szabályok, a fogalmak és a kifejezések nem ilyenek. 

4. Melyik tárgyat tartottad érdekesnek, miért pont ezt?
Leginkább a „vágás” óra volt érdekes, mert ezzel előtte nem nagyon foglalkoztam. 

5. Melyik tárgyat tartottad feleslegesnek, miért pont ezt? 

A tárgy nevére sajnos nem emlékszem már, de a képalkotás művészi részével foglalkoztunk, ami szerintem teljesen egyén kérdése. Ezen az órán nem annyira találtam a helyemet, de ez valószínűleg azért van, mert nem vagyok ilyen beállítottságú és nem igazán vonz a művészet. 

6. Kiknek ajánlod a szakot?

Azoknak tudom ajánlani akik érdeklődnek a TV-műsorok mögötti folyamatokban, de még nem tudják, melyik ágazata, mert itt a legtöbb aspektusába belelát az ember, akkor is, ha csak érintőlegesen. 

7. Hol tudod hasznosítani azt a tudást, amit a szakon megszereztél? 

Leginkább valamilyen nagyobb televíziónál, de akár egy kisebb videós csapatban is, meg persze egyéni vállalkozóként. 

8. Mit változtatnál a szakon? 

A legfontosabb változtatás az lenne, ha sokkal több gyakorlati óra lenne, illetve ezeket korszerű eszközökkel lehetne kivitelezni. Az elméleti részben is nagyobb hangsúlyt fektetnék a mai technológiára és csak érinteném az analóg eszközöket, azok használatát. Mindenképpen szüksége lenne az iskolának egységes és normális kamera-, illetve fényképezőgépparkra, és ez alatt nem a handycam-okat értem. Nem mindenkinek van lehetősége arra, hogy „normális” kezdőszettet vásároljon magának. A telefonnal való beadandó-készítés nem igazán pozitív az én véleményem szerint, mivel ott is hatalmas különbségek lehetnek. Hisz valaki megengedheti magának, hogy megvásárolja a legújabb felsőkategóriás telefont, viszont valaki nem, és egy régebbi közép-/alsókategóriás telefonnal nem fogja tudni ugyanazt a munkát ugyanabban az elvárható minőségben teljesíteni. Azt mondták nekünk, hogy a minőség nem számít, de sajnos igenis számit. Illetve lehetne a szakot 4 félévről 6-ra emelni, amiből 3 csakis gyakorlat lenne, és a képzés Bsc-szintre lépne. Szerintem többen is jelentkeznének. 

Kép forrása: https://mik.pte.hu/felsooktatasi-szakkepzeseink

Hasonló cikkek

Vélemény, hozzászólás?