PTE MIK

Ebben a blogrészben folytatom az előző cikkem témáját, azaz a munkahelyi tapasztalataimról írok, hogy miképp éltem meg őket, milyen élményekkel gazdagodtam az ott töltött idő során.

2020 szeptemberétől a hirdi székhelyű GyapiNet Solutions Bt. vállalkozásnál dolgoztam mint gyakornok. 2020. mindenkinek egy nagyon sajátos, negatív hangvételű évként van jelen az életében, nos, nekem is így fog megmaradni. Nyilván voltak pozitív élményeim is, az egyik az volt, hogy ebben az évben kezdtem el anyagilag függetlenedni a szüleimtől, akik mindig támogattak, segítségemre voltak, nemcsak anyagilag, hanem mint egy biztos pont az életemben.

Viszont 22 évesen kezdtem indíttatást érezni, hogy önálóbb legyek, érettebben éljem az életemet, ezért döntöttem úgy, hogy nemcsak nyaranta fogok dolgozni, hanem heti 20–25 órában a tanulmányaim mellett is. Őszinte leszek, kezdetben ez nagyon sok energiát vett el tőlem, hiszen egy teljesen új napirendet kellett kialakítanom, de úgy vélem, hogy abszolút megérte így berendezni az életemet. Igazából mindig igyekeztem napirendek alapján szervezni az életemet, mert úgy vélem, hogy én olyan személy vagyok, akinek nagyon sokat nyújt a szervezettség, sokkal jobban tud teljesíteni, ha ki vannak tűzve az elvégzendő feladatok. Ezzel az új munkával, amit itt végeztem, ezt még magasabb fokra tudtam kapcsolni.

Egy diákszövetkezet által találtam rá erre a munkára, ahol szintén szoftverfejlesztéssel foglalkoztam, de főképp weboldalak karbantartásával. Egy teljesen új világ nyílt ki számomra, hiszen itt már tárgyalnom kellett megrendelőkkel is. Nemcsak a munkáltatóm igényeit kellett a szemem előtt tartani, hanem az üzleti partnerekét is, akik különböző ötleteit szintén implementálni kellett, mind funkcionálisan, mind esztétikailag.

Különböző oldalakkal foglalkoztam az ott töltött 3 hónapom alatt, munkahelykereső weboldalak, sportolási-aktivitási weblapokkal vagy éppen turisztikai célpontok rendezésével. A weboldalak mögötti adatbázisszerkezet strukturális felépítése, frissítése is a mi feladatunk volt. Ennél a vállalkozásnál tanultam meg a határidő tartásának fontosságát, az igényes, precíz munka értékelését és a dokumentáció megírását, hiszen, ha egy másik fejlesztő kezébe kerül egy kész-félkész oldal, nagyon fontos, hogy láthassa a mögöttes folyamatokat.

A Covid-19 okozta pandémiás időszak miatt home office-ban dolgoztam, és csak heti egyszer, csütörtökönként utaztam ki a céghez, hogy ott meetingek során egyeztethessünk, tájékozódjunk az adott feladatokról, a projektek állapotáról. Számomra a home office nem igazán volt kellemes, mivel nem vagyok az a típus, aki otthon szeret dolgozni, sokkal jobban és nagyobb hévvel tudok a munkahelyemen dolgozni, jobb hatással van rám az a környezet, a kollégák társasága.

Már nem itt végzem a munkámat, de két nagyon jó barátságot sikerült kötnöm ennél a cégnél, itt ismerhettem meg két nagyszerű embert, amiért abszolút hálás vagyok, hiszen a mai napig számíthatok rájuk. Viszont rájöttem, hogy ez az irány nem az én utam, ezért tovább kutattam egy jobb lehetőség után, amiről majd a következő cikkemben fogok írni.

 

Hasonló cikkek

Vélemény, hozzászólás?