Indulás és alapítás
Az Amazon egyike a világ legnagyobb és legbefolyásosabb technológiai és kereskedelmi vállalatainak. Az Amazon története az online kiskereskedelem forradalmi átalakulását és az e-kereskedelem térnyerését tükrözi. Az alapító, Jeff Bezos által vezetett cég az internet korszakában a könyvek online kereskedelmével kezdte, majd idővel szinte mindenféle termékre és szolgáltatásra kiterjesztette a tevékenységét.
A logó története
1994-ben alapította Jeff Bezos egy kis garázsból kiindulva Seattle-ben, Washington államban. Kezdetben a vállalat az online könyvkereskedelemben próbált teret hódítani. Az alapító látta, hogy az internet lehetőséget kínál a könyvek szélesebb körű elérésére, és hogy az online értékesítés hatékonyabb lehet, mint a hagyományos könyvkereskedelmi modell.
Az Amazon logójában nem véletlenül van benne az abc első és utolsó betűje. Egy sárga, figyelemfelhívó nyíl mutatja hogy az „a” -tól kezdve, egészen a „z”-ig minden elérhető az oldalon. Kreatív, könnyen érthető és lényegre törő logó jellemzi a céget.
Könyvkereskedelem a kezdetektől
1995. július 16-án nyitotta meg virtuális kapuit, és elsőként a könyvek értékesítésére összpontosított. Az online könyvkereskedelemmel a cég létrehozta az interneten működő kiskereskedelmi modellt, ami lehetővé tette a vásárlók számára, hogy könnyedén böngésszenek és vásároljanak egy hatalmas választékból.
Diverzifikáció és terjeszkedés
Az Amazon stratégiája az volt, hogy kezdetben veszteséget vállalt, de agresszív terjeszkedéssel növelte piaci részesedését. Az évek során a cég kibővítette termékskáláját, beleértve az elektronikai cikkeket, ruházatot, háztartási cikkeket, élelmiszert, streaming-szolgáltatásokat és még sok más kategóriát. Az Amazon Prime szolgáltatások, mint például a gyors kiszállítás és a streamingtartalmak hozzáférése tovább növelte a vásárlói hűséget és vonzóvá tette az Amazon platformját.
Innováció és technológia
Már a kezdetektől nagy hangsúlyt fektetett a cég a technológiai innovációkra is,. Az Amazon Web Services (AWS) bevezetése – egy felhőalapú szolgáltatás, amely számítási kapacitást és tárhelyet kínál más vállalatoknak – hatalmas siker lett és jelentős bevételt generált a cégnek.
Siker és globális jelenlét
Az évtizedek során globális kiskereskedelmi óriássá vált a cég. Ma az Amazon nemcsak egy online piactér, hanem szolgáltatások, mint a streaming, a felhőszolgáltatások és a mesterséges intelligencia terén is vezető szerepet tölt be. Az innovatív megközelítés, a folyamatos terjeszkedés és az ügyfélorientált szemléletmód mind hozzájárultak ahhoz, hogy az Amazon az e-kereskedelem és a technológiai szektorok egyik meghatározó szereplőjévé váljon.
Személy szerint elképesztőnek tartom, hogy az egyes nagyobb márkák milyen körülményekből és helyzetekből mekkorává fejlődtek, hihetetlen rövid idő alatt.
Mindenki képes lehet elérni a célját karrier szempontjából, erre ezek a márkák az élő példák!
Forrás: https://www.portfolio.hu/gazdasag/20230119/kiderult-melyik-a-legertekesebb-marka-a-vilagon-591488
https://www.origo.hu/gazdasag/20190705-amazon-online-kereskedelem-uzlet-felvasarlas-jeff-bezos.html