PTE MIK

Megkezdődött a TV FOKSZ hallgatók szakmai gyakorlata

A televíziós műsorkészítő hallgatók számára a negyedik szemeszter egészen különleges módon zajlik. Mindössze öt tárgyat kell felvenniük és ez elsőre kevésnek hangzik. De ha jobban a dolgok mögé nézünk, akkor nyilvánvalóvá válik, hogy a csekély mennyiségű tárgy mellett még rengeteg feladatot kell megoldania egy TV-s tanoncnak.

A hallgatóknak szakmai gyakorlatot kell teljesíteniük. Ez azt jelenti, hogy a gyakorlati hely szerződést köt az oktatási intézménnyel, majd fogadják a tanulót. Ha a lehető legmagasabb szintű fejlődés és nem csak a főnöknek való kávéfőzés a cél, akkor kiemelt figyelmet kell fordítani a félévre szóló munkahelyünk kiválasztására. Minden évben találkozhatunk a két véglettel. Valaki sok munkát kapott és sok tapasztalatot szerzett, másnak pedig csak havonta egyszer kellett bemennie a gyakorlati helyére.

Akik pedig biztosra szeretnének menni, azok maradhatnak az oktatókkal is az intézmény falain belül. Talán ez a legmegbízhatóbb opció, mivel a televíziós műsorkészítő FOKSZ szakemberei mindig készen állnak a tanulni vágyók rendelkezésére. Továbbá az iskolai rendezvények folyamatosan zajlanak, amiket archiválni kell. Az oktatók bármelyik PTE-s eseményre kitelepíthetik a gyakorló stábot, így az újdonsült médiamunkások mindegyik munkafolyamatban kipróbálhatják magukat.

Ha az iskolán belül vagy egy külső gyakorlati helyen találja meg a hallgató a számításait, akkor olyan képességeket fejleszthet maximális szintre, amiknek a segítségével kiválóan teljesíthet a kamera előtt és mögött egyaránt. Így a képzés végeztével egy olyan útravalóval indulhat el a média rögös és akadályokkal teli útján, ami az egész karrierje során a segítségére lesz. Összességében kimondhatjuk, hogy nem mindegy, mikor, kitől, hol és milyen körülmények között sajátítjuk el a gyakorlati és az elméleti tudást.

A tárgyak teljesítése és a szakmai gyakorlat abszolválása mellett a hallgatóknak vizsgafilmet is kell készíteniük. A film témája és műfaja szinte bármi lehet. A legfontosabb szempont az, hogy a kész anyag tükrözze azt a tudást, amit egy televíziós műsorkészítő FOKSZ kétéves képzése alatt összegyűjthet egy hallgató. Nem szabad félvállról venni ezt a kihívást, mivel egy „külsős” médiaszemélyiség is megtekinti a filmeket. Így a vizsgázó nemcsak magát képviseli, hanem az egész szakot és az egyetemet az oktatókkal együtt. Tehát a felelősség is nagy, amire tekintettel kell lenni.

Végezetül nem szabad elhanyagolni a portfóliónkat és a két év alatt megszerzett tapasztalatokról szóló összegző esszét sem. Ezek az írások körvonalazzák a hallgató pályafutását, és ezért (is) rendkívül fontos az aktív részvétel a képzés során. Ha nem produktív valaki és kibújik a munka alól, akkor nem lesz mit elhelyezni a portfólióban. Olyan esetre is volt példa, hogy valaki becsületesen dolgozott, de nem fordított kellő figyelmet az anyagok archiválására. Magyarán minden egyes mozzanatot dokumentálni kell.

Egy dolog biztos. A televíziós műsorkészítő FOKSZ mindegyik szemeszterében van bőven tennivaló. Tulajdonképpen az első naptól kezdve nekiállnak a hallgatók egy olyan munkának, ami majd a negyedik szemeszter végén fog kiteljesedni. Ez egy folyamat, ami magával ragad. A legfontosabb kérdés az, hogy a hallgatók tudják-e tartani a lépést vagy sem. Az év végén erre megkapjuk a választ. Sok sikert a többi TV-s szaktársnak!

Hasonló cikkek

Vélemény, hozzászólás?